''ATSIZ'' Konulu Orkun Sanal Yazı Çalışması
Antik Kağıt Görünümlü Arka Konu Üzerine Vektörel Çizim
''Atsız'' Konulu Orkun Sanal Yazı Çalışması 11 Aralık Günü için özel tasarlanmıştır. Tümüyle tamga biçemi (üslubuna) göre düzenlenmiş olan çalışma sağdan sola okuma düzeni içinde bitinmiştir. Merkeze konumlanmış olan ve bütünsellik taşıyan toku, kendi içine doğru kıvrımlanarak dışa kapalı bir kişilik izlemiştir. 'AT' tamgası kendisinden sonra bitinmiş diğer tamgaları çevrelemiş, diğer iki tamga ise 'AT' tamgasının kertiklerinin içe bakan yüzlerinin yaptığı doğrultulara göre doğal uyum ile konumlanarak görsel estetiği sağlamışlardır.
Tamgaların genel biçimleri çoğunlukla dikdörtgensel temalı olup, çalışmanın dışa kapalı ve sert mizaçlı yapısını keskin kertik uçları ile desteklemişlerdir. 'AT' tamgası çalışmanın en karakteristik ögesidir. Oldukça çok yeni biçimlendirmeye uğramıştır (stilize). Yalnız bu yenibiçimlendirme öylesine değildir. Orkunyazisanati.blogspot.com üzerinde yayınlanan geçmiş çalışmalarda görüldüğü üzere; olabildiğince az kertik sayısıyla (tek kerede) tamga bitinmesi amacı ile özellikle ''AT'' tamgası üzerinde özgün bir yenibiçimlendirmeye gidilmiş, ''AT'' tamgasının çatısı ile baklava gövdesi arasındaki bağlantı kertiği ile baklavanın üst sol ya da sağ kertiği atılarak stilize (yeniden biçimlendirilmiş) bir özgün tamga biçimi üretilmiştir. ''AT'' tamgası özgün biçimine bağlı kalınarak geliştirilmiş ve bu çalışmada gerekenden çok büyütülerek tüm çalışmanın dış kabuğunu oluşturmuştur. ''AS'' tamgası da bize küçük bir göz oyunu hazırlamıştır. İlk bakıldığında kendisinden önceki ''AT'' damgasının ortadan kaldırılmış dikey bağlantı kertiğinin neredeyse birebiri olmak isercesine konum olarak onun yerini almış ve bir anlamda stilize edilmiş ''AT'' tamgası nın ruhundan bir parça taşımaktadır. Bunun yanı sıra yalın ve esnek yapısı ile ''AS'' tamgasının özgün biçemini taşımakta, askılığın ikincil kertiğindeki ok başı görünümü ise ince bir güzellik vermektedir. ''AZ'' tamgası ise kendi başına buyru ve ödün vermez bir yapıdadır. Tüm çalışmanın üst ve alt yönlerini iki kolu ile birbirine bağlamış, ortadaki dikey kertik doğrultusunda aşağı kaydırılmış kollar ortaya insanımsı bir görünüm çıkarmıştır. 90 derecelik kesişmelerin en yoğunluk kazandığı tamga budur. Ayrıca kendisinden sonra gelen tamga ayraçlarını taşımakta ve zemin kazandırmaktadır. Tamg ayraçları da ''AT'' tamgasının iç alanından çıkmamaya özen göstermiş ve ''AZ'' tamgasının sol alt kertiği ile ikizlik göstererek tamgaya, dolayısıyla ana çalışmaya eylem kazandırmışlardır.
''ATSIZ'' çalışması damga biçemi kullanılarak oluşturulmuştur. Başlıca nedeni tarihe geçmiş ve adım taşı olmuş bir kişiliğin bıraktığı değişmez izlere gönderme yapmaktır. ''AZ'' tamgasının üstünde konumlanmış tamga ayraçları kendilerinin altında kalan az tamgasının sol alt kertiği ile işbirliğine giderek düşey doğrultuda üç nokta görünümü uyandırmışlardır. Bu etki, ATSIZ ın zinden giden öğrencilerini simgelemektedir. Dikkat edilirse ''AS'' tamgasının yönü yukarıyı göstermektedir. ''Az'' Tamgasının başı yukarı doğru uzatılmıştır, ''AT'' tamgası kendi doruğunu yukarı bakan çatısının birleşim noktasında bulmuştur. Tüm bu doruk noktaları daha yukarı ve ileri doğru götürülme isteğini yansıtmaktadır. Çerçeve ise ''AT'' tamgasınca çoktan çizilmiştir. Dış dünyaya açılan tek pencere ise gidilen yolu simgeleyen üçnoktanın solaunda kalan ve yine çatının sol kertiğince korunmuş açığa bakan alandır. Önceki birikimleri koruyarak dış dünyayı izlemek ve bu yolculuğu sürdürmek gerekmektedir.
Tamgaların genel biçimleri çoğunlukla dikdörtgensel temalı olup, çalışmanın dışa kapalı ve sert mizaçlı yapısını keskin kertik uçları ile desteklemişlerdir. 'AT' tamgası çalışmanın en karakteristik ögesidir. Oldukça çok yeni biçimlendirmeye uğramıştır (stilize). Yalnız bu yenibiçimlendirme öylesine değildir. Orkunyazisanati.blogspot.com üzerinde yayınlanan geçmiş çalışmalarda görüldüğü üzere; olabildiğince az kertik sayısıyla (tek kerede) tamga bitinmesi amacı ile özellikle ''AT'' tamgası üzerinde özgün bir yenibiçimlendirmeye gidilmiş, ''AT'' tamgasının çatısı ile baklava gövdesi arasındaki bağlantı kertiği ile baklavanın üst sol ya da sağ kertiği atılarak stilize (yeniden biçimlendirilmiş) bir özgün tamga biçimi üretilmiştir. ''AT'' tamgası özgün biçimine bağlı kalınarak geliştirilmiş ve bu çalışmada gerekenden çok büyütülerek tüm çalışmanın dış kabuğunu oluşturmuştur. ''AS'' tamgası da bize küçük bir göz oyunu hazırlamıştır. İlk bakıldığında kendisinden önceki ''AT'' damgasının ortadan kaldırılmış dikey bağlantı kertiğinin neredeyse birebiri olmak isercesine konum olarak onun yerini almış ve bir anlamda stilize edilmiş ''AT'' tamgası nın ruhundan bir parça taşımaktadır. Bunun yanı sıra yalın ve esnek yapısı ile ''AS'' tamgasının özgün biçemini taşımakta, askılığın ikincil kertiğindeki ok başı görünümü ise ince bir güzellik vermektedir. ''AZ'' tamgası ise kendi başına buyru ve ödün vermez bir yapıdadır. Tüm çalışmanın üst ve alt yönlerini iki kolu ile birbirine bağlamış, ortadaki dikey kertik doğrultusunda aşağı kaydırılmış kollar ortaya insanımsı bir görünüm çıkarmıştır. 90 derecelik kesişmelerin en yoğunluk kazandığı tamga budur. Ayrıca kendisinden sonra gelen tamga ayraçlarını taşımakta ve zemin kazandırmaktadır. Tamg ayraçları da ''AT'' tamgasının iç alanından çıkmamaya özen göstermiş ve ''AZ'' tamgasının sol alt kertiği ile ikizlik göstererek tamgaya, dolayısıyla ana çalışmaya eylem kazandırmışlardır.
''ATSIZ'' çalışması damga biçemi kullanılarak oluşturulmuştur. Başlıca nedeni tarihe geçmiş ve adım taşı olmuş bir kişiliğin bıraktığı değişmez izlere gönderme yapmaktır. ''AZ'' tamgasının üstünde konumlanmış tamga ayraçları kendilerinin altında kalan az tamgasının sol alt kertiği ile işbirliğine giderek düşey doğrultuda üç nokta görünümü uyandırmışlardır. Bu etki, ATSIZ ın zinden giden öğrencilerini simgelemektedir. Dikkat edilirse ''AS'' tamgasının yönü yukarıyı göstermektedir. ''Az'' Tamgasının başı yukarı doğru uzatılmıştır, ''AT'' tamgası kendi doruğunu yukarı bakan çatısının birleşim noktasında bulmuştur. Tüm bu doruk noktaları daha yukarı ve ileri doğru götürülme isteğini yansıtmaktadır. Çerçeve ise ''AT'' tamgasınca çoktan çizilmiştir. Dış dünyaya açılan tek pencere ise gidilen yolu simgeleyen üçnoktanın solaunda kalan ve yine çatının sol kertiğince korunmuş açığa bakan alandır. Önceki birikimleri koruyarak dış dünyayı izlemek ve bu yolculuğu sürdürmek gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder